Täna oli meil workshop oma tiimiga ja vahepalana kuulsin end ütlemas, et inimesed teevad tihti selle vea, et me arvame, et teised teavad ka seda, mida meie teame. Ma teen seda viga tihti, et ma eeldan, et mõni teema on teisele tuttav või inimene oskab infot otsida või mõtleb kiiresti. Eeldada ei maksa. Inimesed on erinevad.
Mul on mõned sõbrad, kellest mõned on oma äri alustanud ja selles edukad, mõned alles mõtlevad sellest. Tahavad, plaanivad, ei julge, ei taha mugavustsoonist välja tulla, alalhoiuinstinkt ei luba. Kuid ikka tahavad. Kusagilt tuleb alustada ja kui esimest sammu ei tee, siis järgmisi ka ei tule. Ma vist olen ka see viimane, kes on tahtnud, aga ei ole julgenud alustada. Mul on isegi halb seda välja siin öelda, kuid ma ütlen ikkagi. Tony Robbins kinnitab, et otsustada ja tegutseda on vaja. Minu algus on tehtud.
Lubasin aidata mõelda ning kokku panna väikese spikri sellest, mida mina juba tean ja olen teinud. Hakkan siis pihta ja alustan kodulehe tegemisest. Õigemini, oma brändi loomisest. Sest enne füüsilist vormi on mõte ja idee, mentaalne mudel (nagu räägivad reklaamipsühholoogid). Sellest tuleb alustada. Mida sa tahad öelda, kellele sa tahad luua, mis on su toode? Keda see peaks kõnetama? Kes on sinu klient?
Millest alustada ja mida selleks vaja on?
Kui Fiona Humberstone käis Eestis loometöö tegijatele värvipsühholoogiast ja brändi loomisest rääkimas, siis tekkis minu teadmisse ise oma brändi loomise võimalikkus. Enne seda ma arvasin, et see on reklaamiagentuuride maa ja ma seal ei olnud.
Ma elasin selle teadmisega paar aastat enne, kui ma selle koha veebi tegin. Kui mentaalne mudel minu peas valmis ja küps oli, siis ta tuli välja nelja ööpäevaga (96 tundi kokku läks alguses lihtsalt alustamiseks).
Raamat Kodulehe tegemine WordPressiga oli mul juba olemas, ostsin domeeni, kodulehe majutuse, kodulehe template ja laadisin alla, installisin ning seadistasin, lisasin esialgse teksti, lõin infostruktuuri, sisuleheküljed. Ma tegin seda esimest korda ja ei ole seda koolis õppinud. Kõik on võimalik, kui piisavalt tahta.
Kuna ajastus oli õige ning mul oli ka piisavalt õnne ning ma tegin kogu töö ise, siis ma maksin ainult sisseostetud asjade eest: raamat, teenused, template. Kui ma oleksin palganud kellegi, siis oleks summa olnud muidugi teine.
Fional on nüüd oma akadeemia ja tal on online koolitused, näiteks Colour Psychology for Creatives on midagi taolist, mis neli aastat tagasi Eestis oli. Ma väga soovitan uurida ka tema The Brand Stylist Academy koolitusi.
Kui koolitusi ei taha võtta, võta siis tema raamatud, neid on tal kaks. Mõlemad on mul olemas, ja mõlemat ma soovitan, nad täiendavad teineteist väga hästi:
Well.. Oma bränd.
Fiona kirjutab hästi ja tema blogis on palju infot. Näiteks kuidas luua väljapaistev brändi identiteet või kuidas panna kokku toimivat värvipaletti oma brändile.
Kui sa vajad veidi julgustamist, siis uuri Elizabeth Cairnsi blogi ja raamatut Empowered Entrepreneur, mida ta tutvustab siin:
The Seasonal Personalities by Fiona Humberstone
The process starts by identifying the seasonal personality that best fits with either your business brand, or if you were planning an interior, the people that live in the home. I guess you could say that it’s about defining your intention first.
In colour psychology there are four main seasons, Spring, Summer, Autumn and Winter and each has their own distinct characteristics and personalities. Once you understand which best represents the message you’re trying to communicate you can choose the brand elements (fonts, textures, illustrative styles and so on) that will best represent your business, communicate your values and prove utterly irresistible to your current and prospective clients.
You know how some people just seem to ‘effortlessly’ pull together design schemes that just work? Well colour psychology provides a game changing structure for the rest of us that need a bit of a helping hand. Let’s take a look at each season in turn and then you’ll start to see how things fall into place.
Finding colours that will support your brand values
Once you’ve established which season your business will be you have a steer on the tones of colours you’ll use. Light, bright and clear for Spring, cool, delicate and muted for Summer, warm, intense and muted for Autumn and clear, intense and bright for Winter. Now you need to pick colours that will support your brand values.
For example you’d use a blue for communication, clarity, logic or efficiency – the precise tone would depend on your season. Orange is great for creativity, abundance and fun and green restful, balanced and harmony
Vaata pikemalt juurde SIIT.