Books Branding Business

Kodulehe tegemine. Kuidas? Minu kogemus

Ma puudutasin oma brändi ja visooni juba veidi ning kirjutasin sellest, et kes mind on inspireerinud või keda appi kutsuda, kui tekib tunne, et justkui oled kuhugi kinni jäänud. Selle asjaga ongi natuke nii, et infot on palju ja enne, kui asi saab klaariks minna, läheb esialgu asi ikka väga segaseks.

On loomulik, et asjad vajavad settimiseks aega. Võta see aeg.

On samuti väga loomulik, et su arvamus muutub selles protsessis. Siis tuleb muuta. Mina nimetan seda idee ja visiooni rafineerumise protsessiks ja iga protsess on ajas kulgev asi. Kuid mul on soovitus paralleelselt uurida, millised on võimalused luua veebileht ning uurida, kuidas täpselt see asi käib. Ka teiste tehtud töödest kogub ideid.

Mõned kohad, kuhu vaadata

Valmis kujundusi saab näiteks siit:

Valmis kujundusi, mida saab osta ja ise oma domeenile installida, saab siit:

Kui sa tahad rohkem teada, et kuidas oma koduleht ise WordPressis valmis teha, siis uuri Kodulehekoolitused.ee blogi SIIN. Neil on päris palju kasulikke nippe ning trikke ja kes tahab minna koolitusele, siis nad ka koolitavad. Kuna nende raamat mulle väga meeldis ja aitas mind palju edasi, siis ma räägin neist oma lehel. Aga see postitus on siin #notsponsored

Minu kogemus

Mu varasem kogemus oli 12 aastat tagasi ja kõigepealt Blogger-ga, kus ma pidasin oma ehete tegemise blogi. Oma e-poodi ma pidasin DaWanda lehel, kuid see leht on liitunud Etsy.com-ga. Ma vahel mõtlen sellele, et kuidas ma alguses tegin ainult iseenda jaoks ja iga kord olin üllatunud, kui kommenteeriti. See lehekülg ei ole enam aktiivne. Ja mis puutub kommenteerimisse üleüldse ning siin lehel, siis olen läinud Seth Godini teed ja ei ole kommentaariumi avatuks teinud. Asi on selles, et mul ei ole praegu vaba ressurssi, et siin kommentaare modereerida. Muus osas kattuvad mu mõtted samuti Godini mõtetega.

Edasi proovisin WordPress.com-ga, kuid need lehed olid ainult mulle õppimiseks, mängimiseks ja katsetamiseks. Need lehed ei läinud live’i. Edasi tuli WordPress.org, selles keskkonnas on tehtud praegune lehekülg ja selles käib ka mul administreerimine.

Oma kodulehe tegemiseks oli mul välja kujunenud nägemus, millest tahan kirjutada ja milline see leht välja võiks näha. Selleks olin läbi kamminud sadu ja sadu valmis kujundusi. Kui nägin mõnda lehte, mis mulle meeldis, siis otsisin viidet, et kes selle valmis on teinud. Vahel isegi leidsin.

Kaks aastat tagasi novembris oli mul elus huvitav ja murranguline aeg, kus üks etapp oli läbi saanud. Ma enam ei töötanud luksuskosmeetika maaletooja juures ja enam ei teinud neile ilu-uudiseid, kuid uus ei olnud veel kohal ja ma veel ei olnud astunud tehnoloogia tootmise maailma. Mu hing otsis ja vajab väljundit ja nii see koduleht sündis.

Kodulehe tegemise protsess teoorias oli selge, kuid praktikas läks nii, et ostsin domeeni, ostsin veebimajutuse ja siis ostsin valmis template-i. Ma arvan, et kõige raskem osa oli aru saada, kuidas ja mis järjekorras asju tegema peab.

But, where there’s a will there’s a way …

Hakkasin kusagilt pihta, võtsin raamatu Kodulehe tegemine WordPressiga appi ning läksin samm korraga. And the rest is history.

Mis on selle loo õppetunnid? Kõige suurem on see, et kui piisavalt tahta, siis on võimalik ise teha. Kui piisavalt tahta, siis õige info jõuab sinuni ja õiged uksed avanevad. Kui piisavalt tahta ja oma panus anda, siis on suur oht, et asi õnnestub.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *